Remes Jenő
1980.01.01.
Remes, Szegedi MÁV Igazgatóság, vasúttörténet
Remes Jenő MÁV mérnök főtanácsos, "A magyar államvasúti közlekedés kialakulása és fejlődésének története a MÁV Szegedi Igazgatóság egykori és jelenlegi működési területein" című háromkötetes művének tartalomjegyzéke:
I. Előszó. A vasúti közlekedés helyzete az állam életében
II. Bevezetés. A MÁV Szegedi Igazgatóság helyzete a magyar vasúti közlekedésben
III. Előzmények. Közlekedési technikák és technológiák kialakulása a MÁV Szegedi Igazgatóság területén a vasúti közlekedés megjelenéséig
IV. A vasúti közlekedés kialakulása Európában és hazánkban
V. A vasúti közlekedéspolitika kialakulása 1940-1850 között
VI. Az osztrák abszolutizmus közlekedéspolitikája és az osztrák államvasúti rendszer kora hazánkban valamint a MÁV Szegedi Igazgatóság területén
VII. A magánvasúti rendszer kialakulása és működése Magyarország és a MÁV Szegedi Igazgatóság területén
1. A Császári és Királyi Szabadalmazott Osztrák Államvasút Társaság története
2. a Császári és Királyi Szabadalmazott Tiszavidéki Vaspálya Története
3. Az Alföld – Fiumei Vasút Társaság története területünkön
4. Az Arad – Temesvári Vaspálya Társaság története területünkön
5. Az Arad – Kőrösvölgyi Vasúttársaság története
6. Az Arad – Csanádi Egyesült vasutak RT
7. Egyéb magyarországi magánvasutakról
8. Az államvasúti rendszer kezdete és kialakulása. Az államosítások és állami vasútépítések korszaka
9. A Budapest – Kiskunhalas – Szabadka – Újvidék – Zimony oh. vasútvonal története
10. A Helyi Érdekű Vasutak kialakulása és működése
11. A MÁV Kisvasutak és Gazdasági Vasutak kialakulása és működése
IX. A MÁV Igazgatóság és Üzletvezetőségek szervezeteinek és vasúti hálózatainak kialakulása
X. A Magyar Királyi Államvasutak helyzete az első és a második világháború között
XI. A második világháború végétől a 100 éves jubileumig terjedő idő
XII. A második magyar közlekedéspolitikai koncepció keletkezése annak célkitűzései és érvényesülése a MÁV Szegedi Igazgatóság területén
XIII. A százéves jubileum utolsó éveiben bekövetkezett változások
XIV. Befejezés